Paracetamol może wywołać udar

Zdrowie I Medycyna Wideo: Ból Głowy. Co Nas Powinno Zaniepokoić? (Grudzień 2018).

Anonim

Brytyjscy naukowcy doszli do wniosku, że długotrwałe stosowanie paracetamolu może być przyczyną nadciśnienia i udaru mózgu.

Lekarze powinni rozważyć inne opcje leczenia pacjentów stosujących leki przeciwbólowe alternatywa jeśli chodzi o długotrwałym stosowaniu leków.

Długotrwałe stosowanie paracetamolu jest związane ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia problemów żołądkowo-jelitowych, wysokie ciśnienie krwi i udaru mózgu, jak znalezione przez naukowców z Institute of Leeds reumatycznych i mięśniowo-szkieletowego Medicine w Wielkiej Brytanii. Chociaż ryzyko tych chorób jest bardzo mała, lekarze nadal zaleca pacjenci powinni być alternatywne środki przeciwbólowe na ich odbiór w dłuższej perspektywie, jak stwierdził autor badania, profesor Philip Konaha.

Koledzy analizowano osiem studiów na podejmowanie paracetamol. Lek ten jest najpopularniejszym bez recepty leki przeciwbólowe na świecie. W dwóch z tych badań wykazały związek pomiędzy paracetamolem i zwiększonym ryzykiem zgonu.

4 wykazała korelację pomiędzy zastosowaniem acetaminofenu i ryzyka chorób sercowo-naczyniowych, w innym badaniu wykazano, różnych zaburzeń żołądkowo-jelitowych u pacjentów przyjmujących wysokie dawki środków przeciwbólowych. Liczne badania wykazały również istnienie takich powiązań.

„Nie ma powodu do paniki masowej - mówi prof Konaha. - Ale ludzie muszą być ostrożnym z długotrwałego stosowania paracetamolu i ich lekarze powinni zapoznać się z zalecaną przeciwbólowy przeznaczony do długotrwałego stosowania.”

Paracetamol może wywołać udar
Kategoria Spraw Medycznych: Wskazówki